Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co kdybyste jim zaplatil dlužnou částku? 

Víte, to je takový zvyk - zaplatit, co dlužím (a dokud nezaplatím, na věřitele drze nedržkovat)

0 0
možnosti
Foto

Popravdě řečeno, zažil jsem něco podobného v mírnější verzi. Zrušil jsem účet URB, ale žádný dluh jsem neměl. Ten vznikl z platební karty. Dostal jsem DRUHOU výzvu s pokutou 800,- (první ne).

Je jsem na pobočku RB v Parku Hostivař, tak mi řekli, že dluh je asi 200,- a zda jsem ochoten v hotovosti zaplatit. Byl jsem, ale pokladna moji platbu nevzala, protože moje konto už neexistovalo.

Nevěděli si rady a tak jsme šel pryč. Když jsem lezl do auta, tak mi zazvonil mobil s tím, že už přišli na to správné číslo, kam peníze vložit. Bylo to číslo technického konta (podobného těm u S-Karet) a variabilní symbol bylo číslo mého zrušeného konta.

Tenhle Kocourkov dopadl OK a tu pokutu jsme nezaplatil. Mám dokonce pocit, ale jist si nejsem, že mě telefonem tak vyděsili, že jsme těch 800,- na svoje zrušené konto poukázal a platba se samozřejmě vrátila.

Byl to Kocourkov s přívlastkem, pozdní sběr.

0 0
možnosti
Foto

Oprava. Nikoli URB, ale "u RB".

0 0
možnosti
AK

A první výzva Vám nepřišla?

2 0
možnosti
Foto

Můžete prosím vysvětlit, proč by Váš závazek neměl býti dluhem? Proč je to slovo eufemistické?

0 2
možnosti
MP

Správná otázka. Závazek podle mě lépe vystihuje podstatu situace. Je to odměna za službu, kterou jsem se zavázal smlouvou platit. Tento závazek cítím a uznávám. 

Naproti tomu je označení dluh širší, zejména pokud vnímáme výraz v kontextu situace, kterou se zabýváme. 

Eufemismus v tom smyslu, že dluh má negativní znaménko, kdežto závazek je neutrální. To, že je závazek po splatnosti, z něj dělá nový závazek. Akceptuji závazek včetně úroků - mám opět závazek. 

Nedodržení splatnosti je zčásti způsobeno matoucím přístupem banky, zčásti jsem si postavil hlavu. Pokud nebudou souhlasit, pošlu na o.p.s. 1701,28 Kč aspoň já a podám oznámení. 

V nejhorším přijdu o 1701,28 + penále repo ČNB + 7% p. a.

Děkuji Vám. Kéž by se všichni dokázali bavit o myšlenkách takto věcně.

1 1
možnosti
LK

Jelikož moje žena je bankéřka, tak vím, jaké podobné hlouposti ona musí trpět a mít přitom úsměv na tváři.

Takže si dovedu živě představit, jaké reakce na vás měli zaměstanci na vás, při vaší korenspondenci.

3 4
možnosti
MP

Díky za pomoc při vysvětlení podstaty problému.

1 1
možnosti
  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1598x

Seznam rubrik